Dobra reklama – czyli co?

Czy reklama jest koniecznością? Odpowiedź na to pytanie wydaje się oczywista i nie jest to też coś, nad czym należy się jakoś rozwodzić. Niemniej jednak musimy pamiętać o tym, że promowanie same w sobie nie jest gwarancją zadowolenia. Reklama jest potrzebna, ale nie można zapomnieć o właściwym przygotowaniu – wszystko musi zostać zrobione dobrze.

Jak można scharakteryzować dobrą reklamę?

Scharakteryzowanie dobrej reklamy to temat na bardzo długą dyskusję. Zawsze można powiedzieć, że najważniejsze są detale, ale w przypadku reklamy możemy mówić o ogromnym znaczeniu. Zresztą wystarczy zaznaczyć, że chodzi o dostarczenie przekonujących treści i łączenie się emocjonalne. Klienci muszą dojść do wniosku, zgodnie z którym promowany towar jest tym, czego potrzebują.

Mając to wszystko na uwadze, nie ulega wątpliwości, że jednym z zadań jest przykucie uwagi odbiorcy. W związku z tym dobrym rozwiązaniem jest postawienie na zdjęcia ilustrujące korzyści. Oczywiście to samo można też powiedzieć o haśle przewodnim, które doskonale odzwierciedla sytuację. Koniecznie trzeba też zatrzymać się przy wezwaniu do działania. Takie stwierdzenie może wydawać się niezrozumiałe, ale nie chodzi o nic niezwykłego – świetnym przykładem jest promocja. Promocja wiąże się z ograniczonym czasem i co za tym idzie, klienci zdają sobie sprawę z tego, że należy szybko działać. Znaczenie ma też coś, co możemy określić wskaźnikiem zapamiętywania – potencjalni odbiorcy muszą zapamiętać, czego dotyczyła reklama. Wypada również odnieść się do prezentacji korzyści – dobra reklama podkreśla zalety. Teoretycznie jasne, ale czy w praktyce jest tak samo?

To rzecz jasna nie wszystko – chodziło o zwrócenie uwagi na pewne szczegóły.