3 skuteczne sposoby na wsparcie sprzedaży

Starannie zaplanowane i prowadzone działania z zakresu wsparcia sprzedaży pozwalają na poprawę wyników finansowych przedsiębiorstwa. W poniższym artykule prezentujemy kilka sposobów, które pozwolą Ci na efektywne i szybkie wspieranie procesów sprzedażowych w branży handlowej.

Merchandising

Merchandising to rodzaj działalności marketingowej, która obejmuje przede wszystkim określony sposób prezentowania asortymentu w miejscu ich dystrybucji, zazwyczaj w sklepie wielkopowierzchniowym. Skuteczne działania wykorzystują różnego rodzaju narzędzia i rozwiązania. Specjaliści korzystają m.in. z topografii sklepów, wiedzy na tematy sztuki eksponowania produktów, marketingu, psychologii oraz z danych statystycznych.

Wyróżnia się kilka rodzajów merchandisingu, m.in. stacjonarny, mobilny i dedykowany, dopasowywany indywidualnie do potrzeb danego przedsiębiorstwa. To ważne i efektywne wsparcie sprzedaży, realizowane przez wywieranie pozytywnego wpływu na proces handlowy, czego skutkiem docelowym jest zwiększenie obrotów. Aby usługa merchandisingu przynosiła najlepsze rezultaty, powinna zostać poprzedzona rzetelną analizą konkurencji.

Badania jakościowe

Kolejnym sposobem na efektywne wsparcie sprzedaży są badania shopperowe. Stanowią one sprawdzoną i polecaną metodą optymalizacji i efektywności działania sklepów. Na podstawie uzyskanych dzięki nim wyników można wdrażać innowacyjne, a niekiedy nawet nieoczywiste rozwiązania, które stymulują sprzedaż. Badania jakościowe rynku służą uzyskaniu rzetelnych i wartościowych danych bezpośrednio z punktów sprzedaży. Podczas ich przeprowadzania specjaliści analizują m.in. poziom zainteresowania konsumentów produktami, zachowania klientów, skuteczność działania materiałów POS czy też prawidłową ekspozycję towarów w sklepie. W celu pozyskania szczegółowych i miarodajnych danych wykorzystywane są rozmaite narzędzia i techniki, m.in. badania eye-tracking albo face-tracking.

Audyty sklepu i produktu

Profesjonalnie przeprowadzone audyty punktu sprzedaży i sklepu stanowią źródło informacji pomagające firmom w optymalizowaniu procesów sprzedażowych. To ważne narzędzie będące źródłem wartościowych danych i umożliwiające skuteczne wsparcie sprzedaży. Dzięki niemu przedsiębiorstwo pozyskuje informacje, na podstawie których może wprowadzać potrzebne zmiany w placówce, skutkujące m.in. poprawą wyników handlowych czy też zwiększeniem liczby klientów w sklepie.

Wyróżnia się kilka różnych rodzajów audytów, m.in. badanie partii produktów, audyt inwentaryzacji, cen, ekspozycji towarów czy mechanizmów promocji. Wybór konkretnego typu zależy od indywidualnych potrzeb i wymagań danej placówki.

Wsparcie sprzedaży przez profesjonalistów

Aby mieć gwarancję, że przeprowadzone badania jakościowe, usługa merchandisingu czy audyty sklepu i produktów zostaną zrealizowane w pełni profesjonalny i przede wszystkim skuteczny sposób, warto zlecić ich wykonanie fachowcom. Firma MerService świadczy wspomniane usługi od wielu lat, zdobywając przez ten czas szerokie grono zadowolonych, stałych klientów z branży FMCG oraz innych. Współpraca z kompetentnymi, doświadczonymi specjalistami pozwoli Ci szybko uzyskać informacje umożliwiające wprowadzenie efektywnych zmian w placówce handlowej.